Vuonna 2014

Vaikka olen aika laiskasti blogannut tänä vuonna, Instagram-tilini on päivittynyt aika tasaiseen tahtiin koko vuoden. Tällä hetkellä istun junassa matkalla Seinäjoelta Ouluun, joten on hyvin aikaa päivitellä blogia ja muistella mennyttä vuotta kuvien avulla.

Tammi-helmikuu

image image image image  image image

Tammikuun alussa olin juuri palannut viikon mittaiselta Gran Canarian -reissulta. Vietin tuon viikon kokonaan netittömästi, mikä teki hyvää ja tarkoitti myös sitä, että lomakuvia piti jakaa somessa vielä uuden vuodenkin puolella.

Tammi-helmikuussa Helsingissä oli vähän mutta onneksi edes vähän lunta. Tein töitä, suoritin viimeisiä kurssejani tutkintoani varten sekä opiskelin tilastotiedettä avoimessa yliopistossa.

Kun tähän yhtälöön lisää sen, että makselin takaisin Kelalle liikaa maksettuja opintotukia, ei ollut oikein ylimääräistä aikaa tai rahaa matkailla muualla kuin kotikaupungissa. Onneksi sielläkin riittää tekemistä.

Maalis-huhtikuu

image image image image image image

Onneksi aina voi myös haaveilla matkoista. Maaliskuun alussa ostin lennot kesän reissua varten Ateenaan, ja intoilin siitä myös Instagramissa. Teemaan kuuluvasti kävin myös nauttimassa kreikkalaisesta illasta kalliolaisessa Nuppu-ravintolassa. Tuon kokemuksen haluaisin kokea vielä uudestaankin.

Maaliskuussa sai jo nauttia ihanan aurinkoisista päivistä, lenkkeilystä ja Kallion keväästä ravintoloissa ja kirpputoreilla. Yritin ottaa siitä kaiken irti, sillä sain maaliskuussa tietää, että muuttaisimme vappuna Länsi-Helsinkiin.

Huhtikuussa tuli harrastettua maakuntamatkailua. Kävimme ensin automatkalla Pohjanmaalla ja sitten Lapissa. Lapin-reissuun kuului myös muun muassa yksi yö Oulun Edenissä sekä “kesän” ensimmäiset jäätelöt Ranualla. Paluumatkalla Helsinkiin ulkona tarkeni jo ilman takkia.

Touko-kesäkuu

image image image image image image

Toukokuu oli yhtä tentteihin lukemista ja uusien kotikulmien ihastelua. Onneksi koulukirjat pystyi jo viemään ulos parvekkeelle tai läheiseen puistoon. Söin myös ensimmäistä kertaa aamiaista parvekkeella – kuvan arvoinen juttu!

Kesäkuussa olin tavalliseen tapaan rakastunut kesä-Helsinkiin. Löysin muun muassa uuden lempikahvilani (Cafe Kokko) ja kävin Lintsillä, Korkeasaaressa, Pihlajasaaressa sekä sellokonsertissa.

Heinä-elokuu

image image image image image image

Heinäkuussa pääsin viimein Kreikkaan melkein koko kuuksi. Ensimmäiset kymmenen päivää vietimme “kotisaarellani” Rodoksella. Sieltä löysin uusiakin paikkoja, kuten autioita rantoja ja surffimestan saaren eteläkärjessä.

Rodokselta suuntasimme Ateenaan yhdeksi yöksi. Emme ehtineet nähdä kauheasti muuta Ateenaa tuona päivänä, mutta onneksi hotellimme kattoravintolassa oli huikea näkymä Akropoliille.

Seuraavana päivänä laiva vei meidät ihan uuteen kohteeseen Syrokselle. Siellä tanssittiin kreikkalaisia häitä ja juotiin frappea rannalla. Säälittävälle kreikan kielen taidollenikin löytyi käyttöä, kun huomasin, että Syroksella jokainen kaupanmyyjä tai taksikuski ei todellakaan osaa englantia.

Heinäkuun lopussa palasin töihin ja kävin opparini kimppuun, jota tein ahkerasti koko elokuun. Onneksi hellettä riitti myös Helsingissä.

Syys-lokakuu

image image image image image image

Syyskuun alussa kävin päiväreissulla ihanassa Porvoossa. Silloin oli vielä aurinkoisia ja lämpimiä päiviä – nautin vielä yhtenä viikonloppuiltana lasin viiniäkin meidän parvekkeella.

Kuun puolivälissä kävimme Pohjanmaalla ristiäisissä. Samalla reissulla ehdimme ihastella järvimaisemia Jalasjärvellä ja tutustua vähän Vaasaankin.

Loppukuusta menimme pienelle mutta sitäkin rentouttavammalle lomalle Tallinnaan. Naapurikaupunki paranee kyllä vanhetessaan ja osoittautui jälleen loistavaksi ruokamatkakohteeksi.

Lokakuun vietin kokonaan Helsingissä ihastellen väriloistoa, mutta myös kauhistellen lähestyvää pimeää aikaa.

Marras-joulukuu

image image image image image image

Marraskuussa ensilumi tuli ja meni kai pariinkin otteeseen. Pysyvämpi versio ehti onneksi maahan ennen joulua.

Loppuvuosi on mennyt aika pitkälti töitä paiskiessa, eikä pimeässä kuvaaminenkaan ole oikein innostanut. Onneksi ohjelmassa on ollut useampia tapaamisia ja illanviettoja ihanien ystävien kanssa. Erityisen suurta iloa toi tietysti postiluukusta kolahtanut tutkintotodistus.

Tällä viikolla on ehtinyt tapahtua vaikka mitä: olin töissä viimeistä päivää, sen jälkeen matkustin joulunviettoon Pohjanmaalle ja nyt olen menossa vielä muutamaksi päiväksi Lappiin ennen kuin lentokone vie meidät Teneriffalle. Aurinkokin on jo tullut esiin sieltä, missä se on piilotellut viimeiset pari kuukautta.

Nyt kun tätä vuotta muistelee, se on ollut aika hieno ja vaikka mitä mukavaa on ehtinyt tapahtua. Silti odotan jo innolla ensi vuotta.

Iloisia vuoden viimeisiä päiviä kaikille!

Tekijä: Anu

Olen Alankomaissa asuva vapaa kirjoittaja ja psykologian opiskelija. Blogini keskittyy ihmettelemään hollantilaista arkea ja opiskelijaelämää kolmekymppisen näkökulmasta. Lisäksi kirjoitan paljon arkeani piristävistä asioista, kuten kirjoista, matkailusta ja ravintoloista. Tervetuloa seuraamaan blogiani!

2 vastausta artikkeliin “Vuonna 2014”

1. Mahti vuosi on ollut sinullakin! Ja miten sievä onkaan tuo mustikkakuva, aivan ihana. 🙂 Ja hei, valmistuit? Onnea miljoonasti! <3